8 Eylül 2009 Salı

Yahşibey 18




2 - 14 Ağustos arasında Emre Senan Vakfı'nın Yahşibey Çalıştayı'na katıldım.
Anadolu Üniversitesi Grafik Bölüm Başkanı Prof. Tevfik Fikret Uçar workshop danışmanıydı.
12 dolu dolu gün, 9 birbirinden değerli ve seçkin öğrenci, olağanüstü bir hoca ve harika ailesi.
Yahşibey'i, oradaki çalışma ortamını, o sessizliği, doğasını, sakinliği, halkını, arkadaşlarımı ve
Fikret hocamı çok arayacağım, tekrar yaşayamayacak olmak büyüsünü bir kat daha arttırıyor.

Okul dönemi sırasında bunalımlı bir dönem geçirmiştim. Yaratıcı çalışmalar yapanların çoğunlukla
yaşadığı sorunları ve sıkıntıları sıkça yaşarım: Tıkanmalar ve çıkmazlar. Workshop tam zamanında
imdadıma yetişti. Oradayken de tabir ettiğim şekilde "Ben hasta bir adamdım. Ameliyat edilmiş ve
hayata döndürülmüş bir şekilde geri geleceğim". Tam anlamıyla bir terapiydi, yenilendim ve sağlığıma kavuştum.

Yahşibey'e gidebilmemdeki en büyük etken ve aracı sevgili hocam İlhan Bilge'ye,
bana hayatımın en önemli günlerinde engin bilgi ve tecrübelerini sınırsızca aktaran
Fikret hocama, emeklerinden ve desteğinden ötürü Özlem hocama,
böyle bir mekanı ve fırsatı bizlere sunan Emre ve Ayşegül hocama sonsuz teşekkür ederim.



Amaç, özetle düşünce egzersizi, fikir bulma ve yaratıcılık çalışmasıydı. Bulduğumuz fikirleri,
workshop sürecini verimli kullanabilmek adına en kısa sürede ve basit tekniklerle görsel hale
dönüştürdük. Bilgisayar gerekmedikçe kullanılmadı. İnternet kullanmadan,
teknolojiden faydalanmadan da yaratıcı çalışmalar yapılabileceğini kanıtlamış olduk.







GDO (Genetiği değiştirilmiş organizmalar) tehlikesi


Logotyyp


Ortadoğu politikaları

İsrail'in Filistin'deki işgali, yanyana hatta iç içe yaşayan iki toplumun
kesiştiği alandaki kırmızı bölgeyi yaşananlarla bağlantıyı bayrakları ile
görselleştirdim.



Televizyon ve bilgisayar bağımlılığının etkileri, zararları.
Uyutulan ve hipnotize edilen toplumlara..


Her birimizin portrelerini çizerek workshop sunumu ve sergisine
çok başarılı bir katkı yapan, ayrıca günlerimize renk katarken bizi
kendisine hayran bırakan Evren Uçar'a teşekkürler ve sevgiler.





1 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Alican

Bizler de seninle birlikte olmaktan cok mutlu olduk.. Sana saglık ve başarı dolu bir gelecek diliyoruz

sevgiyle

Fikret Özlem Evren Ucar